„SUKIENKA” – CZY BĘDZIE KOLEJNY OSCAR DLA POLSKIEJ KINEMATOGRAFII?

"Sukienka" to krótkometrażowy film, który znalazł się na liście nominowanych do tegorocznych Oscarów. Ceremonia wręczenia tych, najbardziej prestiżowych nagród przemysłu rozrywkowego, odbędzie się w nocy z niedzieli na poniedziałek. Czy historia niskorosłej Julki powtórzy sukces polskich produkcji, które sięgnęły w przeszłości po to trofeum? Obraz powstał przy udziale założonego przez Piotra Sikorę i Sebastiana Pańczyka domu produkcyjnego DOBRO.

Film został zrealizowany przez młodych twórców, z których kilku - m.in. reżyser i jednocześnie scenarzysta - Tadeusz Łysiak i operator Konrad Bloch to studenci Warszawskiej Szkoły Filmowej. – Postanowiliśmy partycypować w projekcie głównie z powodu tematyki filmu oraz ogromnego talentu młodego i zdolnego reżysera. Gdy nasza producentka Monika Ossowska przedstawiła nam scenariusz od razu wiedzieliśmy, że chcemy wesprzeć ten projekt oraz Warszawską Szkołę Filmową w realizacji obrazu – mówi Ewa Brzózka, Prezes DOBRO. – Praca przy filmie była z jednej strony niesamowitą przyjemnością, ale także nie lada wyzwaniem. Połączenie siły i kreatywności młodych artystów i naszego wieloletniego doświadczenia okazało się strzałem w dziesiątkę – dodaje Brzózka.

Za zdjęcia „sukienki” odpowiadał Konrad Bloch, za montaż Mariusz Gos, a za muzykę Jan Ignacy Królikowski. Międzynarodowy sukces polskiej produkcji to także zasługa aktorów. – Dzięki fantastycznej atmosferze, jaką udało nam się stworzyć na planie zdjęciowym zarówno głównej bohaterce Ani Dzieduszyckiej, ale także Dorocie Pomykale i Szymonowi Piotrowi Warszawskiemu udało się wykreować wspaniałe postaci – mówi Piotr Sójka, Szef produkcji oraz Producent wykonawczy w firmie DOBRO.

Dobro wspierało debiutujących filmowców m.in. w organizacji procesu produkcyjnego, przeprowadzeniu castingów i zatrudnianiu aktorów oraz ekipy filmowej. – Dzieliliśmy się swoim doświadczeniem w procesie negocjacji z podwykonawcami, a w ramach współpracy młodzi artyści mogli korzystać z profesjonalnego studia – mówi Piotr Sójka.

Nad procesem produkcyjnym „Sukienki” czuwała Monika Ossowska. – Dzięki jej profesjonalizmowi oraz zaangażowaniu powstał obraz, który jest doceniany przez filmowców na wielu międzynarodowych festiwalach – dodaje Ewa Brzózka. 

Producentem „Sukienki” jest Warszawska Szkoła Filmowa. Producentem wykonawczym i koproducentem posiadającym większościowy pakiet praw do filmu DOBRO. Koprodukcją zajęły się także: Studio Głośno oraz MIŁO Postproduction. 

Studio DOBRO wchodzi w skład Grupy Platige Image - lidera branży filmowej w Polsce. Przez 25 lat działalności Platige Image zyskało międzynarodową renomę. Od Katedry – pierwszej animacji cyfrowej, która podbiła serca widzów na całym świecie, poprzez realizacje dla takich nazwisk jak Lars von Trier i Patty Jenkins czy Jerzy Skolimowski, Małgorzata Szumowska, Andrzej Wajda oraz Paweł Pawlikowski, po najnowsze superprodukcje Netflixa. Dziś spółka, założona przez Jarosława Sawko i Piotra Sikorę, zatrudnia kilkuset artystów, którzy na swoim koncie mają nie tylko nominację do Oskara, ale także Złotej Palmy czy Złotych Lwów. 

– Niezmiernie cieszymy się, że jako Grupa Platige, mogliśmy brać udział w pracach nad „Sukienką”. Jej międzynarodowy sukces jest dla nas kolejnym dowodem, że nasze doświadczenie, wypracowane w ramach Grupy standardy oraz umiejętności łączenia walorów wizualnych z artystycznymi, potrafią przynieść taki spektakularny efekt – mówi Karol Żbikowski, Prezes Grupy Platige Image. – Mam nadzieję, że członkowie amerykańskiej akademii filmowej docenią „Sukienkę” i będziemy się mogli cieszyć z kolejnego nie tylko dla Polski, ale i Platige Oscara – dodaje Żbikowski. 

O DOBRO:

DOBRO jest kreatywnym domem produkcyjnym „full service”. Firma powstała z inicjatywy Piotra Sikory - współzałożyciela Platige Image i Sebastiana Pańczyka - jednego z najlepszych reżyserów reklamowych w Polsce. Dobro jest jednym z najczęściej nagradzanych domów produkcyjnych w Polsce,  który w tym roku zdobył drugie miejsce za najlepszy dom produkcyjny na rynku w konkursie Klubu Twórców Reklamy. Priorytetem DOBRO jest kreatywny proces produkcji zarówno komercyjnych, jak i własnych inicjatyw, jakość oferowanych usług oraz wysoki poziom obsługi klienta. DOBRO to przede wszystkim unikalny zespół twórców i producentów, połączenie różnorodnych talentów, stylów, perspektyw, z którego powstają niepowtarzalne wizualne projekty. Celem DOBRO na najbliższe lata jest dynamiczny rozwój studia nie tylko w filarze reklamowym, ale również filmowym oraz trwała obecność w czołówce firm produkcyjnych w Polsce.

Informacja prasowa