POLSKIE KOPRODUKCJE NA TARGACH W CANNES

Już dziś rusza 30. edycja międzynarodowych targów i konferencji MIPCOM skierowanych do producentów, stacji telewizyjnych, dystrybutorów i agentów sprzedaży oraz firm działających w obszarze cyfrowych mediów. Pośród festiwalowych wystawców po raz pierwszy znajdzie się polskie stoisko.

MIPCOM to najważniejsze coroczne spotkanie branży audiowizualnej -  osób odpowiedzialnych za zakup i sprzedaż filmów fabularnych, seriali, formatów, filmów dokumentalnych i animacji. Co roku w targach bierze udział ponad 13.500 uczestników z ponad 100 krajów świata, w tym około 4.600 kupujących i 2.100 wystawców.

Po raz pierwszy na targach MIPCOM Polska będzie miała własne stoisko, na którym zaprezentują się polscy producenci i komisje filmowe. Inicjatywa powstała dzięki współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI), zagraniczną jednostką Ministerstwa Gospodarki przy ambasadzie polskiej w Paryżu.

Dwa dni przed MIPCOM-em organizowana jest konferencja MIPJunior poświęcona filmom i programom dla dzieci i młodzieży, które prezentowane są w ramach biblioteki cyfrowej zawierającej ponad 1000 seriali i filmów oraz około 200 projektów na etapie developmentu, w większości animacji. Uczestnicy MIPJunior będą mieli okazję  zaprezentować swoje projekty w formie pitchingu przed redaktorami zamawiającymi m.in. z  M6, Turner Broadcasting System Europe, National Geographic Kids i Amazon Studio.

Polskie animacje co roku na targach promują m.in. Orange Studio Animacji, Orange Tigerbells, TVN i Telewizja Polska. W tym roku swój udział zapowiedziały również Badi Badi i Grupa Smacznego.
Ważnym polskim akcentem podczas tegorocznej konferencji MIPCOM będzie panel poświęcony Polsce, zorganizowany w ramach cyklu GLOBAL HOTSPOTS, pod tytułem „EXPANDING HORIZONS IN POLAND: POLAND – AN UNDISCOVERED GEM”, który odbędzie się w środę, 15 października o godz. 10:30 – 11:15. Producenci i stacje TV opowiedzą o współpracy z ZDF i National Geographic m.in. na przykładach:

•    “World War II“ aka “The Invasion” – TVP1/ZDF. W rozmowie udział wezmą: Stefan Brauburger, Head of Contemporary History Department, ZDF i Andrzej Godlewski, Deputy Director of TVP1.

•    "TABOO POLAND" - National Geographic/TTV. W rozmowie udział wezmą: Hamish Mykura, Head of International Content, National Geographic Channels i Wojciech Zadrożniak, Program Acquisition Executive, TTV.

•    "The Crime" – Opus Film/AXN. W rozmowie udział wezmą: Krisztina Gallo, Head of Original Production, SONY Pictures Television International i Ewa Puszczynska, Producent, Opus Film.

Natomiast podczas Dnia Komisji Filmowych (Film Commission Day) we wtorek, 14 października o godz. 14:00 zaprezentują się 2 polskie organizacje: Film Commission Poland i Lodz Film Commission, które opowiedzą o różnych formach wsparcia organizacyjnego i finansowego. Obecność Komisji Filmowych u boku polskich producentów, nadawców i ich zagranicznych partnerów stwarza okazję do kompleksowego zaprezentowania przewagi lokowania produkcji telewizyjnej i filmowej na terenie Polski nad innymi ofertami.  

Do udziału w MIPCOM zgłosiło się już prawie 50 firm, w tym m.in.: Telewizja Polska, TVN, Polsat, ITI Neovision, Telewizja Puls, Fokus TV, producenci: Golden Media, Bow and Axe Entertainment, Opus Film, Hot Pot Media, Rochstar, Jake-Vision, Apple Film, Multimedia Bank, Tako Media, Samuel Willson Productions, Orange Studio Animacji, Filmograf, Badi Badi, a także dystrybutorzy, m.in.: NFK Distribution, Cass Film i Polmedia, oraz firmy Netia, JBD, Start International, Grupa Onet i Evio Polska.

Źródło: informacja prasowa organizatora

Więcej na oficjalnej stronie mip.com